• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kom gärna med tips och idéer!

Soppan

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Juli 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej allihopa! Har suttit och läst mycket i detta forum ett tag då min ekonomi har varit svajig ett tag men nu är det ett rent helvete. Jag har lån och krediter upp över öronen om man kontrar det jämfört med min lön.
Denna månad har inte ens min lön räckt till att betala av allt som ska betalas.
Jag har 4 inkassokrav just nu (större skulder) plus 10 skit krediter.
Total skuld på alla dessa är 472 493 kr. Detta är något som har stressat mig en längre tid och jag har äntligen tagit mig så långt att prata ut om det med min mamma.
Vi ska ses imorgon och kolla igenom vad jag/vi kan göra. Jag själv får inga samlingslån (för många förfrågningar) så vi ska kolla över alternativ och försöka lösa detta på bästa sätt.

Ni får jätte gärna komma med tips och idéer på alternativ som finns att välja på. Finns det någon bank som brukar ge bra ränta om man har med en medsökande? Godtar samlingslån att betala till inkasso företag? Jag är helt ny på det här och aldrig varit med om den här situationen, jag vill bara ut ur den här skiten och starta om på en ny kula..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Är ngt av inkassokraven du fått för skulder som kommer ge anmärkning om misskött kredit? I så fall försök prioritera att betala de så du undviker anmärkning.
Om du inte får samlingslån pga du har för många ff så är det inte så sannolikt att du skulle få det med en medsökande. I så fall är det bättre att den som kan tänkas vara medsökande tar lånet i sitt namn så betalar du till denne.
Annars är det bara att köra snöbollsmetoden.
 

Soppan

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Juli 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Är ngt av inkassokraven du fått för skulder som kommer ge anmärkning om misskött kredit? I så fall försök prioritera att betala de så du undviker anmärkning.
Om du inte får samlingslån pga du har för många ff så är det inte så sannolikt att du skulle få det med en medsökande. I så fall är det bättre att den som kan tänkas vara medsökande tar lånet i sitt namn så betalar du till denne.
Annars är det bara att köra snöbollsmetoden.
Hej! Tack för svar. Vi har suttit hela dagen idag och rett ut saker och ting.
Ett inkasso skulle ge misskött kredit, den hjälpte bägge föräldrarna till och betala så en stor börda släpptes från axlarna redan. Vi kom även fram till snöbollsmetoden och gjort en plan för avbetalningar.
Så allt kommer lösas och bli bra till slut. Vi bestämde oss för att inte ta nå fler lån utan jag går den hårda vägen och får leva snålt ett tag med lite mer hjälp utav dom också. Så nu kan jag släppa all denna stress en aning!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp